Alla anställda på ett företag är Ambassadörer för sitt företag varken de vill det eller ej!
Hur får du ut det bästa av din personal?
Hur skall man bete sig som medarbetare på social media?
Vem möter företagets kunder? – potentiellt alla!
Social Media är en stor del utav allas liv för vissa både under arbetstid och privat. Social Media är här för att stanna, det kan byta skepnad i olika plattformar och vad som är populärt just nu, men det kommer inte att försvinna.
Hur kan du få dina medarbetare att bli bättre företags ambassadörer?
Fotograf Helen Shippey hjälper era anställda att förstå hur viktig deras roll som medarbetare är för hur det går för företaget ekonomiskt.
Alla på företaget vinner om det går bra ekonomiskt oavsett din yrkesroll på företaget.
Det är vanligt att man lägger det ekonomiska och de som skall vara Ambassadörer på en säljare eller chef.
Men idag är vi alla Ambassadörer oavsett vart vi är om vi ute i jobbsammanhang eller agerar som privatpersoner.
Allt vi gör kan påverka hur det går för företaget och då även påverka den enskilde medarbetarens anställning.
Använder du tex. arbetskläder med företagets logga på när du hämtar ditt barn på skolan? Svänger förbi mataffären på vägen hem från jobbet? Kör du din företagsloggade bil till ditt barns fotbollsträning?
Alla som har någon form av kundkontakt behöver agera som en säljare, även om det inte är din yrkestitel så kan ditt bemötande mot kunden avgöra om ni får mer affärer med kunden eller inte. Kom ihåg att kunder pratar även med varandra!
Tyvärr så pratar en missnöjd kund med fler personer om sin upplevelse än vad en nöjd kund gör, därför är det så viktigt att skapa desto fler nöjda kunder.
Det kostar väldigt mycket mer i både pengar tid och energi att skaffa nya kunder jämfört med att behålla en kund.- Så se till så du behåller dina kunder.
Föreläsningen är interaktiv med diskussioner som rör er bransch och företag.
Medarbetarna kommer att få prova på själva hur de tar bilder med sin mobiltelefon, för att vara en länk i ert skapande av en egen bildbank för företaget.
Fotograf Helen Shippey som innehar Mästarbrev som är högsta beviset på yrkesskicklighet inom fotografiyrket kommer att visa hur du skall tänka när du tar bilder för era sociala media kanaler.